Langkau ke kandungan utama

Penangan Si Sepit Biru

Trip ni diadakan pada Ahad 8/7/07. Fuhhh Yoooo... best jugak trip ni lebih-lebih lagi bila menerima tarikan ganas udang galah ala-ala sepat ronggeng gitu.... Trip ni dah dirancang hampir sebulan yang lalu yang mana 'organizer' untuk trip ni memang orang kampung tempat kitorang pegi tu. Trip ni di sertai oleh 15 otai. Semuanya memang pemancing tegar tahap tak boleh pulih dah ketegarannya.


Macam biase ler.... posing dulu sebelum turun.

Trip bermula apabila kami mula berkumpul di sebuah restoran di Pekan Tg Karang. Berkumpul sambil bersarapan pagi. Setelah selesai makan kami mula bertolak ke pangkalan untuk menaiki bot. Bila sampai je bot dah 'ready'. Para-para juragan pun mulalah panaskan enjin bot masing. Semuanya 5 buah bot. Setiap bot 3 orang.


Bersiap untuk ke padang pancing

Perjalanan mengambil masa 1/2 jam untuk sampai ke 'port' masing-masing. Bila berlabuh je bot, masing-masing apa lagi labuhkan pancinglah. Tarikan pertama tak sampai 5 minit. Bila angkat je.... hehheheh... sang sepit biru dah tewas daaaa ngan joran udang gua niiii... ni lah tangkapan pertama.


Tangkapan pertama


Bro Joe dengan hasil tangkapannya

Lepas pada tu tangkapan silih berganti dengan ikan yang dikenali sbg Nyet-nyet. Ala-ala baung gitu. Hasil tangkapan udang banyak jugak. Adalah dalam 20 ekor lebih. Keseluruhannya, trip ni berjaya dan tinggalkan kesan jugak sebab kali pertama mancing udang. Seronok sebenarnya mancing udang ni. Tak sangka pulak.... Apa pun lepas ni trip ni akan ada lagi. Tunggu dan Tungguuuuu!!!!!!!!!


Sg Tg Karang

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Rawatan STENT

Kuala Lumpur : Selaras usaha mengubati kardiovaskular yang menjadi antara penyumbang utama kematian di negara ini, Institut Jantung Negara (IJN) tampil dengan kaedah terbaru rawatan jantung koronari menerusi pengenalan stent terkini keluaran Axxess. Stent terbabit sebelum ini sudah digunakan secara meluas untuk merawat salur pembuluh darah lurus yang tersumbat, namun kini diperkenalkan khusus bagi rawatan salur bercabang. Ketua Pegawai Eksekutif IJN, Tan Sri Dr Robaayah Zambahari berkata, beliau yakin kaedah itu selamat berdasarkan kejayaan terdahulu ke atas 557 pesakit yang terbukti mempamerkan perkembangan positif hasil implan dilakukan. Menurut beliau, rawatan stent itu juga sudah mendapat pengiktirafan antarabangsa pada April lalu menerusi CE mark dan Malaysia menjadi negara pertama di rantau Asia menggunakan kaedah itu. “Kita mengesyorkan pesakit menggunakan kaedah itu berbanding surgeri kerana ia lebih mudah, selain memberi hasil lebih baik namun bergantung kep

Convention Trip 2018

National Business Kick Off 2018 telah diadakan harini di KL Convention Center. Secara rasmi Convention Trip telah di'launch' tadi. Destinasi tahun 2019 ialah.... Elite Convention : Zurich, Switzerland Summit Convention : Rome, Italy Star Convention : Hokaido, Jepun Rising Star : Chiang Mai, Thailand Anda juga boleh jadi seperti saya bekerjaya dengan masa yang fleksibel, pendapatan tanpa had dan bernaung dibawah Imtiyaz Consultancy Sdn Bhd yang merupakan Agensi No 1 di AIA Berhad. Hubungi Sham 012-3412563 untuk temujanji sebagai Perunding Takaful di Imtiyaz Consultancy dan AIA Public Takaful Bhd. Anda yang menentukan masa depan anda! 

Fungsi 'Waiver Contributor' dan 'Waiver For Payor'

Nama diatas diatas ialah nama umum. Ada pelbagai nama kepada rider ini. Nama sebenar bergantung kepada setiap Pengendali Takaful. 1) Waiver Contributor 'Waiver contributor' ialah satu Rider atau Plan Tambahan yang di 'attach'kan ke dalam Plan Takaful anda. Rider ini berfungsi apabila anda selaku orang dilindungi mengalami salah satu daripada 2 situasi berikut iaitu: i) Sakit Kritikal ii) Hilang Upaya Kekal Sewaktu kita masih sihat dan ada pendapatan, InsyaAllah kita mampu membayar caruman kita. Tetapi apa akan jadi jika kita tidak mampu lagi untuk bekerja atau hilang pendapatan apabila ditimpa musibah. Apabila anda ditimpa 2 perkara diatas, caruman anda akan menjadi percuma tanpa memberi kesan kepada manfaat-manfaat yang lain seperti Medikal Kad.   2) Waiver For Payor Rider ini adalah untuk melindungi manfaat anak seandainya pembayar samaada ibu atau bapa yang menjadi Pemilik kepada Polisi anak itu ditimpa salah satu atau 3 perkara berikut