Langkau ke kandungan utama

Along & Angah

Sabtu & Ahad baru ni aku ke Kelantan balik menjenguk 2 orang hero yang manja ngan aku. Emmm.. mmg tak lekang. Asyik nak berkepit je. Pantang tinggal sampai Papa dia nak mandi pun ade yang nak ikut. Terpaksalah mandi sekali ngan diorang. Si Along tak berapa sihat sbb badan kena gatal-gatal disebabkan alahan kepada makanan laut. Along ni suka sangat ngan sotong dan udang. Kalau dapat makan mmg tak ingat dunia. Tapi akibatnyer kulit amat sensitif ngan benda-benda tersebut. Macam-macam hal anak istimewa aku ni. Kesabaran kena tinggi bila berhadapan dengan dia. Seorang anak yang istimewa dan selama bersama dengan dia aku banyak belajar tentang kehidupan, kesedihan dan kesabaran. Memang Allah kurniakan dia pada aku untuk mengajar aku apa itu kesabaran dan jangan putus asa.



Muka berceloreng sbb alahan

Sekarang ni dah ada tabiat baru. Dia suka bergambar. Bila pas ambil je gambar terus datang kat kamera sebab nak tgk gambar yang dah diambil. Pas dah tengok baru pegi tempat lain untuk posing lagi. Nakal tapi menghiburkan.


Senyum tapi macam tak senyum



Cium adik

Kegemaran skang ni dia suka cium adik dia. Sikit-sikit pegi cium adik. Sampai si adik pun dah terikut-ikut cara dia. Sikit-sikit cium along. Takpelah nak cium pun sbb boleh nampak kasih sayang antara diorang. Cayang anak Papa......



Papa nak gi mane ni erkkkkk......

Tengah termenung sbb tau nak kena tinggal. Gambar ni diambil masa aku tengah sibuk-sibuk kemas baju masuk beg.

Si angah plak skang ni makin laju merangkak. Pun sama cam Along. MAne aku pegi kat situlah dia ada. Memang aku punyer 2 orang anak yang memang manja gila walaupun jarang-jarang dapat jumpa aku. Paling lama pun 2 bulan tak jumpa tapi Alhamdulillah, walaupun jarang berjumpa ngan aku tapi diorang still boleh kenal siapa aku. Mmg pelik tapi itulah kebenarannya. Setakat ini belum pernah sekalipun 2 beradik ni taknak ngan aku bila aku balik. Semuanyer OK.



Angah yang MONTEL



Sukenyerrrr dierrrrr......



Ni dia tengah ngade-ngade. Kalau panggil je dia akan nganga luas-luas



Diorang mase tido..... Along peluk Angah........

Skang ni aku kat KL. Rindu lah plak nak duduk ngan diorang. Bila lah kita dapat dok sama yer.... Tak dapat aku nak jawab soalan tu. Buat sementara ni Along ngan Angah tinggal je dulu ngan Mek Tok dan Abah Tok. Papa akan cuba balik sekerap mungkin kalau Papa takde kelas hujung minggu. Yang penting Along & Angah jangan nakal-nakal. Cayang anak-anak Papa.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Rawatan STENT

Kuala Lumpur : Selaras usaha mengubati kardiovaskular yang menjadi antara penyumbang utama kematian di negara ini, Institut Jantung Negara (IJN) tampil dengan kaedah terbaru rawatan jantung koronari menerusi pengenalan stent terkini keluaran Axxess. Stent terbabit sebelum ini sudah digunakan secara meluas untuk merawat salur pembuluh darah lurus yang tersumbat, namun kini diperkenalkan khusus bagi rawatan salur bercabang. Ketua Pegawai Eksekutif IJN, Tan Sri Dr Robaayah Zambahari berkata, beliau yakin kaedah itu selamat berdasarkan kejayaan terdahulu ke atas 557 pesakit yang terbukti mempamerkan perkembangan positif hasil implan dilakukan. Menurut beliau, rawatan stent itu juga sudah mendapat pengiktirafan antarabangsa pada April lalu menerusi CE mark dan Malaysia menjadi negara pertama di rantau Asia menggunakan kaedah itu. “Kita mengesyorkan pesakit menggunakan kaedah itu berbanding surgeri kerana ia lebih mudah, selain memberi hasil lebih baik namun bergantung kep

Convention Trip 2018

National Business Kick Off 2018 telah diadakan harini di KL Convention Center. Secara rasmi Convention Trip telah di'launch' tadi. Destinasi tahun 2019 ialah.... Elite Convention : Zurich, Switzerland Summit Convention : Rome, Italy Star Convention : Hokaido, Jepun Rising Star : Chiang Mai, Thailand Anda juga boleh jadi seperti saya bekerjaya dengan masa yang fleksibel, pendapatan tanpa had dan bernaung dibawah Imtiyaz Consultancy Sdn Bhd yang merupakan Agensi No 1 di AIA Berhad. Hubungi Sham 012-3412563 untuk temujanji sebagai Perunding Takaful di Imtiyaz Consultancy dan AIA Public Takaful Bhd. Anda yang menentukan masa depan anda! 

Fungsi 'Waiver Contributor' dan 'Waiver For Payor'

Nama diatas diatas ialah nama umum. Ada pelbagai nama kepada rider ini. Nama sebenar bergantung kepada setiap Pengendali Takaful. 1) Waiver Contributor 'Waiver contributor' ialah satu Rider atau Plan Tambahan yang di 'attach'kan ke dalam Plan Takaful anda. Rider ini berfungsi apabila anda selaku orang dilindungi mengalami salah satu daripada 2 situasi berikut iaitu: i) Sakit Kritikal ii) Hilang Upaya Kekal Sewaktu kita masih sihat dan ada pendapatan, InsyaAllah kita mampu membayar caruman kita. Tetapi apa akan jadi jika kita tidak mampu lagi untuk bekerja atau hilang pendapatan apabila ditimpa musibah. Apabila anda ditimpa 2 perkara diatas, caruman anda akan menjadi percuma tanpa memberi kesan kepada manfaat-manfaat yang lain seperti Medikal Kad.   2) Waiver For Payor Rider ini adalah untuk melindungi manfaat anak seandainya pembayar samaada ibu atau bapa yang menjadi Pemilik kepada Polisi anak itu ditimpa salah satu atau 3 perkara berikut